Klachtenregeling

Mocht u klachten hebben over de wijze waarop uw zaak wordt afgehandeld, dan dient u deze klachten uiteraard in eerste instantie te bespreken met uw advocaat. Ons kantoor kent een interne klachtenprocedure.

Cliënten kunnen kosteloos een klacht indienen over de uitvoering van de opdracht of de hoogte van de declaratie. Deze regeling geldt ook voor medewerkers die onder de verantwoordelijkheid van de advocaat werken.

  • De klacht wordt ingediend bij een collega-advocaat binnen het kantoor, die optreedt als klachtenfunctionaris.
  • Binnen een maand na ontvangst van de klacht zal de klachtenfunctionaris de klager horen en degene over wie is geklaagd op de hoogte stellen van het oordeel over de klacht.
  • Dit oordeel wordt schriftelijk en gemotiveerd gegeven, eventueel met aanbevelingen, nadat beide partijen de gelegenheid hebben gehad hun standpunt toe te lichten.
Privacy

De persoonsgegevens van onze cliënten worden verwerkt in een registratiesysteem. De gegevens zullen uiteraard vertrouwelijk worden behandeld.

Privacyverklaring

Het kantoor verwerkt gegevens van de cliënten: uw voor- en achternaam, uw geboortedatum, uw nationaliteit, uw burgerlijke staat, uw BSN-nummer, uw IBAN-nummer, uw adresgegevens, uw telefoonnummer, uw e-mailadres, uw IP-adres.

Deze gegevens zijn nodig

Om telefonisch contact met u op te kunnen en om u schriftelijk/per e-mail te kunnen benaderen. Ook worden uw  persoonsgegevens gebruikt voor het uitvoeren van een met u gesloten overeenkomst van opdracht.

Hoe lang het kantoor uw gegevens bewaart

Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is. Wij bewaren uw gegevens gedurende 5 jaar na sluiting van uw dossier.

Delen met anderen

Het kantoor verstrekt uw persoonsgegevens alléén aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van een overeenkomst met u, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar info@advocaatzo.nl; Het kantoor zal binnen 6 weken op uw verzoek reageren.

Beveiligen

Het kantoor treft maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging van uw gegevens tegen te gaan. De website maakt gebruik van een betrouwbaar SSL Certificaat..

Indien U vermoedt dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of misbruikt worden, neem dan zsm contact met ons op.